Sunday, September 14, 2014

Jedan dan u bajci / Paris Disneyland



Priznajem da nisam planirala da napišem ovaj post a onda mi je moja draga čitateljka Jelena dala odličnu ideju :) Kratko sam razmišljala, posavetovala se sa vama i shvatila da pored toga što možda nekome može da bude zanimljivo, može i da pomogne jer sam i sama pre polaska imala dosta pitanja i nedoumica.

Na samom početku, najbitnije je kako stići do Diznilenda. Kao što verovatno već znate, Diznilend se nalazi van Pariza. Postoje hoteli koji nude organizovan prevoz ali o tome ne znam mnogo pa ću pisati samo o svom iskustvu. Većina turista se opredeljuje za RER jer je to najjednostavniji i najjeftiniji način prevoza, pa je to bio i moj izbor. Na mapi ispod, možete videti zone (1-5) prevoza. Centar Pariza je zona 1 a Diznilend se nalazi na kraju zone 5.


Na samom početku, najkomplikovanije mi je bilo da razumem kako funkcioniše prevoz pa ću se potruditi da vam pojasnim neke detalje, ako se nađete tamo, da vam bude lakše. 
Kada kupujete kartu za Metro ili RER, birate da li želite kartu za zone 1-3 ili 1-5. Uglavnom svi kupuju karte za zone 1-3 jer je to širi centar i mesto gde se nalazi najveći broj lokacija zanimljivih za turiste. Kada kupite jednu kartu, ona vam važi za sve linije Metroa i RER-a dok ste ''ispod zemlje''. Sa tom jednom kartom možete da presedate iz jednog RER-a u drugi koliko god želite, potrebno je samo da pratite mapu i tačke na kojima se ukrštaju različite linije i kombinujete onako kako vama odgovara.

Ako imate kartu za zone 1-3, na putu do Diznilenda, potrebno je da izađete na poslednjoj stanici zone 3 (Stanica ''Neuilly Plaisance'' - označila sam je crvenim krugom) i kupite kartu koja važi do zone 5. 
Cena povratne karte do Diznilenda je 15 eura i čeka vas oko 40 minuta vožnje.  

Još jedna jako bitna stvar je da pazite u koji RER ulazite jer se RER A koji ide do Diznilenda, račva na A4 i A2.

Sada, kad je dosadnije deo iza nas i kada smo stigli, vreme je da kupimo ulaznicu :)

Cena ulaznice za odrasle je 85 eura ako želite da obiđete oba Disney parka (Disneyland park i Walt Disney Studios) i 72 eura ako se odlučite samo za jedan park (svejedno koji).

Disneyland park je podeljen u pet tematskih delova (različite boje na mapi) - Main Street, Discoveryland, Fantasyland, Adventureland i Frontierland. 



FASTPASS


FASTPASS propusnice su nešto što će vam mnogo značiti i savetujem vam da ih uzmete gde god može, čim stignete. Postoje vožnje za koje se čeka red i po sat vremena ali ako odmah ujutru uzmete ove propusnice, na njima će vam pisati vreme kada ih možete iskoristiti i odmah ste na redu, bez mukotrpnog čekanja. Primera radi, ako stignete u Diznilend oko 10h, uzmete propusnicu za vožnju koju želite i umesto da stojite u redu, odete da doručkujete ili da obiđete nešto drugo i vratite se u zakazano vreme. 

Neke od najzanimljivijih i ''najstaršnijih'' vožnji su baš one za koje je potrebno čekati najduži red ali zahvaljujući FASTPASS propusnicama, uspela sam da u toku dana stignem čak tri puta na svaku :) Na karti ispod sam ih označila sa tri crvena kruga i ako odete, prvo obiđite ta mesta i pokupite propusnice a onda polako uživajte u ostatku parka.


Hrana u Diznilendu je prilično skupa. Postoji dosta restorana, najviše sa brzom hranom i može se desiti da morate sačekati par minuta da nađete mesto. Obrok kao sa fotografije ispod (porcija pomfrita sa pilećim medaljonima i porcija pomfrita sa pilećim krilcima, sa dve Fante) izaći će vas malo manje od 30 evra. 



Ostavljam vas sada sa par fotografija, koje mogu da dočaraju samo mali deo...





Na fotografiji iznad je ''Space Mountain'' roller-coaster zbog kojeg sam bila sva u modricama :)















Posebno sam se oduševljavala čistaču koji sa svojim priborom za čišćenje slika prava mala remek dela koja se osuše i nestanu za par minuta...


















Prodavnice sa suvenirima se nalaze na svakom koraku ali najviše ih ima u delu za ulaz/izlaz...







Mnogo toga nije bilo moguće fotografisati, kao što su vožnje gde ne smete da imate ništa u rukama ili zbog jako mračnih prostorija kao što su ''Phantom Manor'' i ''Peter Pan's Flight'', koje su mi među najzanimljivijim. Iskreno, nisam se previše ni trudila da zabeležim baš sve jer sam želela da uživam i  ne opterećujem se previše oko fotografija. 

Kada sumiram utiske, bio je to jedan čaroban dan. Ulaznice jesu skupe ali mislim da vrede svaku paru jer je sve uređeno do najsitnijeg detalja i celokupno iskustvo nema cenu.

Ako krenete u Diznilend, naoružajte se udobnom obućom, idite što ranije i sigurno ćete se lepo provesti bez obzira na to koliko imate godina. Ipak u svima nama čuči jedno dete koje se probudi čim zakorači kroz Disney kapiju :)

Mislim da sam napisala sve što bi moglo da vam bude od koristi ali ako nekog zanima nešto što  sam eventualno propustila, stojim vam na raspolaganju za sva pitanja :)


Do narednog posta,

xoxo

Jovana

36 comments:

  1. Majko mila!!! Predivno, nemam reči kojima bih opisala ovaj osećaj koji osećam :D hahaah
    Toliko mi je drago da si bila, kao bajka je sve.
    <3

    ReplyDelete
  2. Svojim slikama predstavila si Disneyland onakav kakav jeste, ČAROBAN! Moje omiljene vožnje u njemu su Indiana Jones, Space Moutain i onaj čamac koji plovi kroz mini bajke(zaboravila sam kako se zove, a vidim da si i ti bila) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni se pesma koja ide u pozadini dok se vozis camcem vrtela mesec dana po glavi :)

      Delete
  3. Kako divan post, zao mi je sto sam dosla do kraja :///// Izgleda fenomenalno, i nadam se da cu jednog dana traziti ovaj tvoj tekst kroz arhivu zato sto sam posla u Diznilend. Hvala za ovo kratko putovanje u fantaziju. Odoh da proskrolujem jos koji put :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zelim ti da ga sto pre potrazis u arhivi :) Hvala <3

      Delete
  4. Jaaaaaoooooooooooo :D Rasplakah se od srece!!! A opisala si kao da sam i sama bila tamo! Mogu da zamislim kako je tek uzivo kad su slike ovakve O.o Inace jaaaako lolim crtane filmove i mogla bih ih gledati ceo dan, svaki dan... onda mozes da zamislis koliko zelim da odem tamo :D Jaaaao hvala ti za ovaj post ulepsala si mi ne dan, nego ceo mesec :D :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Milice, drago mi je ako sam ga bar malo ulepsala :) <3

      Delete
  5. E bas ti zavidim!! Fotografije su divne! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja zavidim onima sto su sada tamo :) Hvala <3

      Delete
  6. Odlican post. Bas si lepo objasnila sve, sad znam gde da trazim uputstva ako nekad resim da odem. :D
    Inace, kad sam bila u Parizu, Diznilend sam u startu odbacila, kako bih sto vise vremena bila u samom gradu, jer sam bila svega par dana. Nisam neki ljubitelj crtaca, ali verujem da je dozivljaj poseban. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam produzila rezervaciju za tri dana, da bih stigla i u Diznilend, nisam mogla a da ne odem jer mi je to bila zelja od kako znam za sebe :) Svakao da se ne isplati ici ako se krace ostaje...

      Delete
  7. Baš mi je prijao ovaj tekst :)
    Bila sam u Diznilendu 2008. godine, oživela si mi uspomene :)
    Jedino što sam se šlogirala videvši cenu ulaznice, što znači da se tamo najverovatnije neću više vratiti. Doduše ubeđena sam da smo mi manje platili, pošto je bila grupa u pitanju, i bili smo maloletni.

    Meni je Indijana Džouns bio i strašniji i uzbudljiviji od Space mountain, S.M. sam najviše upamtila po neprijatnosti i tome što mi je glava lupala u one držače

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam se slogirala jer su mi svi govorili da je oko 50 eura a nije mi palo na pamet da proverim... Indijana mi je strasniji jer je na otvorenom pa se sve vidi a S.M. je brzi ali je mrak pa ne znas sta te ceka :)

      Delete
  8. Drago mi je da si napisala ovaj post. Nadam se da će mi zatrebati kroz koju godinu ;)
    Al moraću da ostavim dečicu kod kuće, ako mislim na sve te vožnje da idem :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, mama u Diznilend a deca kod kuce :))

      Delete
  9. Jao a jesi li isla na Rock'n'roller coaster???? Meni je ta voznja bila ludilo! :) Sisla sam sva rascupana. :D A The tower of terror? Mi smo se liftom vozili dva puta i da je bilo jos vremena isli bi jos koji put. Osecaj propadanja je neverovatan. A otkud modrice u Space mountain-u? Nama se pred izlazak sa jedne voznje nesto pokvarilo i tako smo stajali jedno pola sata u tunelu. Malo smo odremali. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam jer je to u onom drugom parku pa sam prvo htela da poslepodne doplatim i za to ali kada sam videla da necu imati vremena da sve obidjem, odlucila sam da to ostavim za sledeci put :) Modrice sam dobila na delu kod kljucne kosti jer sam imala mnogo prostora izmedju onog zastitnog dela pa sam se sva izubijala od bacakanja :)

      Delete
    2. Steta. :( Meni je Walt Disney park mnogo bolji od prvog. Vise je namenjen odraslima. U pravu si za vreme. Mi smo bili tamo od ranog jutra pa nismo stigli sve da obidjemo. Sledeci put kad odes znas sta ti je ciniti. ;) Ja sam slikala cenovnik u jednom fast fudu da pokazem ljudima jer mi ne bi verovali za cene. :D Zaboravih jos da kazem da je meni Diznilend potpuno zasenio Pariz. <3

      Delete
    3. Meni je bilo jako zao sto nije bilo vremena i za drugi park ali sad bar imam ceo dan samo za njega sledeci put :) Sad ne mogu da docekam :D

      Delete
  10. Ovo sam cekala :-))

    Predivno jeeee, mislim da bi imali problema da me isteraju odavde :-DDDDDD

    Jedan sladak, caroban svet u kome bar malo mozes da zaboravis sve sto te muci.

    Jovana, hvala na divnom postu..uzivala sam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas tako, mesto na kojem se bar na kratko moze pobeci od stvarnosti :) Nema na cemu, drago mi je ako jesi <3

      Delete
  11. Jao divno, baš si me lepo podsetila, ja sam bila pre dve godine :)
    Definitivno kao iskustvo nema cenu, sve smo mi pomalo princeze :)

    ReplyDelete
  12. Predivno <3<3 Nadam se da ću uskoro i u Pariz i u ovaj raj :D

    ReplyDelete
  13. Idemo porodično u Pariz 9.jula, čula sam da karte za Diznilend mogu da se kupe u velikim marketima za nekih 20 eura. Da li je neko kupovao karte na taj način ili je to potpuna dezinformacija. Slike su ti super ! Jedva čekam jul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zavidim vam :) Iskreno, mislim da je to ili neka prevara ili dezinformacija jer niko onda ne bi davao toliko vise za kartu... Znam osobe koje zive u Francuskoj pa opet kupuju karte redovno, mislim da bi bar oni znali za to ali svakako proveri :)

      Delete
  14. Da li znas kolika grupa treba da bude da bi se kupila neka grupna ulaznica ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaista ne znam, verovatno ima na njihovom sajtu :)

      Delete
  15. Traži, traži pa ćeš naći ! Ne znam koliko sam foruma pročitala kako bih našla jeftinije karte za Diznilend i isplatilo se. Na sajtu: wwwfnspectacles.com mogu da se kupe karte po povoljnijim cenama npr.radni dan u julu cena iznosi 47 e +15 e za oba parka, karte se mogu kupiti i preko interneta i odštampati. A kažu da se mogu kupiti i u njihovoj radnji koja se nalazi na Jelisejskim poljima i da su cene /valjda/ iste kao i ove samo mora da se kupi karta bar dan ranije. A da... postoji i mogućnost osiguranja prilikom kupovine karata, kako bi u slučaju otkazivanja novac bio vraćen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divno, nadam se samo da je istinito :) Lep provod zelim i javi da li je zaista bilo tako sa kartama, da znam za sledeci put :)

      Delete
  16. Sta ulazi u cenu ulaznica? Mislim da li mogu da ulazim i u zamak, kucu od paruljaka itd ili se to naknadno placa? :) :) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. U cenu ulaznice su uracunate sve voznje i sve ostalo sto moze da se vidi. Hrana se posebno placa...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...